Maldív utazás - Cocoon sziget

Januárban kitaláltuk, hogy most belevágunk és komfortzónánktól kívül (Horvátország, Olaszország) megyünk nyaralni. Egyik ismerősünk ajánlott utazási irodát, akivel mi is utaztunk végül, Araamu Travel, Bodnár Zoltán szervezésével. Meg voltunk elégedve a szolgáltatással, illetve az ajánlatokkal. Elmondtuk mit szeretnénk, ahhoz mérten ajánlottak szigeteket, ellátással.

Mi a Lhavigany szigetcsoport (Atoll) egyik szigetét a Cocoon (selyemgubót jelent) szigetet választottuk. Azt tudtuk, hogy nincs  a szigetnek saját reef-je (korallzátonya), de a hotel biztosít ingyenes sznorkelezési lehetőséget minden nap. Erre viszont fel kellett iratkozni, amiről 3x "lekéstünk". Azért nem mentes az élővilágtól a sziget öble sem, többféle halat, rákot, cápát és ráját is láttunk, igaz keresni kellett.

Na de ne szaladjunk előre.

Az utazás: Emirates géppel utaztunk (2*5 óra kb). Elég nagy a hely a lábnak, monitor az üléstámlán, magyar filmet is lehetett nézni, kedves, segítőkész személyzet.

Az út hosszú és a levegőben, illetve a reptéren nem túl meleg. Mi hosszú nadrág, póló, cipő kombóval utaztunk, plusz egy pulcsi a kézipoggyászban. Kellett, még a férjemnek is, aki egyáltalán nem fázós. A repülőn adnak párnát derékaljnak és egy polártakarót. Az is kell. Kaptunk melegételt, ami kifejezetten ízletes volt. A gyerekekre külön gondolnak. Minden úton egy kis ajándék, külön gyermek menü és nekik hozzák leghamarabb az ételt. (Mindennek ellenére az út fárasztó.)

Átszállás Dubaiban. Várakozás odafelé 4 óra, visszafelé 8 óra. Az utazás nagyon kimerítő. A Dubai reptér borzalmasan drága. Pl: egy cheesburger a mekiben 1280 Ft, egy másik gyorsétkezdében két szelet fokhagymás lepény és egy víz 14800 Ft. Itt nem is ecsetelném tovább a lehetőségek tárházát, amennyiben az ember pénzt szeretne költeni, elég csak megéheznie.

Transzfer: mikor megérkeztünk Maléba, esős idő volt, így a hidroplan transzferünk nem indult időben, illetve a 3 gyerekünkből kettőt nem írtak fel a listára, így ott egy kicsit várni kellett, míg a Cocoon képviselet utánajárt a dolognak (valószínű a szálloda adott hiányos listát, mert mi az utazási irodától megkaptuk a vouchert), de nagyon segítőkészek voltak. Így a 7.00 érkezés után 10.30-kor sikerült elindulnunk a transzferrel. Az, hogy fáradtak voltunk mi sem bizonyítja jobban, hogy a viszontagságos idő ellenére - ugyanis egy viharzónába kerültünk a géppel - is el tudtunk percekre aludni rajta. De szerencsésen megérkeztünk, harmadik leszállási próbálkozás után. Nem tudott a szigetnél leszállni a gép csak kicsit messzebb egy hidroplán kikötőnél, ahova hajó jött értünk. Száraz törölközőket osztogattak, hogy ne fázzunk.

Hidroplánból

érkezéskor

A sziget: a Cocoon szigeten nagyon kedvesen vártak minket, golfautókkal jöttek értünk már a mólóra, welcome drinkkel fogadtak. Majd megemlítettem, hogy a vogue olvasószemüvegem valószínű a gépen maradt és nem a transzferen, hanem az emirates járaton (teljesen lemondtam róla). Máris egy kék inges ügyintéző telefonálni kezdett és másnapra meghozta a szemüvegemet. Egyszerűen le voltam nyűgözve. Majd egy szállodai alkalmazott várt már minket, felültetett a kis járgányra, amivel hamar bejártuk a szigetet és minden információt elmondott nekünk. Mire megérkeztünk a villánkhoz a csomagjaink már bent vártak minket. Volt bekészítve 1,5 l víz, kávé, poharak és minibár, ahol az alkoholmentes italok térítésmentesen fogyaszthatók voltak. Napi egyszer töltötték újra a minibárt.  A sziget olasz tulajdonban van, a házak felújítottak, dizájn nem ment a kényelem rovására. Nagyon kényelmesek az ágyak is. A zuhany félig nyitott, de még esőben sem érezni, hogy kint zuhanyzik az ember, jól meg van oldva, a magas falakkal. A zuhanyban lehet találkozni kis gekkókkal. A szobák teljesen állatmentesek. Minden beach villához tartozik saját tengerparti rész, meg persze egy terasz. 30 méterre voltunk a tengertől, zöld övezetben, pálmafás, jukkás egyéb pozsgás trópusi növény övezi az utat, ami megfelelően el is szeparál a szomszédoktól. Klassz érzés saját tengerparttal rendelkezni, a tökéletes nyugalomban. A fő épületből zöld növényzettel övezett homokutakon lehet megközelíteni az apartmanokat, fa útjelzők mutatják mi merre van. A főépület azaz a recepció mellett van az étterem és nem messze tőle a lobby (loabi) bár is, ahol esténként tematikus műsorok várják a vendégeket. A bár nem túl hangos, nem hallatszik a házakhoz semmi. A vendégek leginkább olaszok és oroszok. Drónmentes sziget.

A sziget térképe

Recepció

Recepció este

A szigeten éjjel-nappal elérhető orvosi ügyelet van. Az első sznorklingozásom közepette valami felsértette a combomat, azt hittem tengeri sün, mert azt is láttam, szaladtam is a dokihoz vizesen, szabadkoztam is érte, de égett eléggé a sebesülésem és fel is dagadt. A fiatal orvos megnyugtatott, hogy ez valószínű a korall, nem mérges, de mivel csalánozó, tud csípni, el fog múlni. Így is lett, azért javasolta vegyek be anithisztamint.

Étkezés: reggeli 7.00-10.00, ebéd 12.30-14.30, vacsora 19-30-22-00. Az étterem egy hétig nagyon változatos, minden nap van új étel, de a gyerekeknek van tészta, hamburgerzsemle, amit megtömhetnek, ahogy akarnak, de a gasztronómia iránt inkább fogékonyabbak is találnak minden nap különlegességet a tányérra. Bőséges a választék és mint általában tematizáltak, akár csak az esti programok. A reggelinél a kontinentális reggeli mellett, különböző helyi péksütemények, halak találhatók. Ebéd is bőséges, de a vacsora mindig az igazi kuriózum. Saláta bár mindig van és elég változatos. A felszolgálók figyelmesek, kedvesek. Mi minden vacsora után hagyunk ott két USD borravalót. Utolsó előtti napon magyar gulyás volt a menü, nokedlivel így ki kellett, hogy ábrándítsuk őket, hogy ez nem gulyás volt, hanem pörkölt, de igazán ízletes. Az étterem nem légkondícionált, de van légmozgás, kellemes. Az ajtóban már várnak, második étkezésre már megismernek és asztalhoz kísérnek. Ami különbség más nyaralóhelyek között, hogy nincs az étkezéseknél tömeg (pedig itt is teltház van).

Étterem

lobby bár és medence

Különleges (legalábbis számunkra) gyümölcsöket is kaptunk, mangusztánt, longánt, rambutánt persze a már ismert gyümölcsök mellet, mint papaya, dinnye, maracuja, ananász. Az egyik este kereste a lányom a mangusztánt, mert nagyon ízlett neki. Mondta a kis kiszolgáló srác, aki mindig mosolygott, hogy sajnos csak holnap lesz, de pár percen belül csak neki hozott egy tállal. Hálából adtunk neki 2 USD-t, annyira meghatódott, hogy meg is könnyezte.

Rambután

Mangusztán

Se nem szoba, se nem étterem, de a szoba előtt egy kókuszpálmáról szedtek le nekünk friss kókuszt. Nem kértek érte pénzt, de adtunk a srácnak 2 USD borravalót.

Szoba: a szállás jól felszerelt, minden nap új törölközőt adnak, ha kell, adnak tiszta strandtörölközőt is. Van szappan, tusfürdő és sampon és hinta 😃 a fürdőben, a gyerekek nagy örömére. Nagy színes tv, netflix, természetesen wifi és légkondi. Tisztaság. A minibárt naponta töltik fel, az alkoholmentes italok benne vannak az all inclusive-ban. A sörök, rövidek, csokik, rágcsák (a minibárban) nincsenek benne.

A takarításért 1 USD-t adtam, napi egyszer, de kétszer jönnek. Ezt az elején furcsállottam, de ahogy észhez tértünk az utazás után (mert ahhoz kellett egy nap) és elkezdtünk lejárni a partra, láttuk, hogy szükség van rá a sok homok miatt. Az is nagyon hasznos, hogy a teraszajtónál van lábmosáshoz víz kikészítve.

A part a házunkból

Beach villánk

Az út a recepció, szoba, étterem között

Strand: fehér homok enyhén mélyülő, de nem lesz igazán mély az öbölben. Van egy sáv a parton ami szúrósabb, mert korall és kagylótörmelékes. Ez egy különleges adottsága a szigetnek a tengerpartok csak 5%-ának ilyen a partja. Mi vittünk úszócipőt, amikor labdáztunk jól is jött, mert bárhol talákozhattunk egy kiálló kagylóval, korallokkal. Elég sok a tengeri fű, de nem túl zavaró, legalábbis azon a partrészen, ahol mi voltunk. A strandot is folyamatosan rendbetartják. Minden nap gereblyézik, szedik a partravetett tengerifüvet. A házakhoz 2 db nyugágy tartozik.

A villákhoz tartozó part

Kurum bárnál

Sznorkel: Lehet az öbölben sznorkelezni, találni is halakat, cápát és ráját is, persze nem annyit és nem olyan változatos a fajkínálat, mint egy reefnél, de itt is próbálkoznak korallzátonyoknak a kialakítására, amihez persze sok sok év kell. Mi élveztük az öbölben is a kutakodást, kisebb halakat találtunk, de a mólónál vannak a nagyobbak. Próbáltuk lefoglalni sznorkel programot, ami elvileg tartalmaz az ár, de háromszor lekéstük (9.00-tól lehetett jelentkezni, 9.10-kor már betelt), egyszer elmaradt az időjárás miatt, így egy másik helyen foglaltunk eg yteknős, delfin nézős kirándulást, sznorkelezéssel. Speedboat-tal és három fős legénységgel mentünk ki az óceánra. Sajnos csak egy delfint láttunk, teknőst nem. Láttunk viszont cápákat, rájákat, színes halrajt, csíkos halakat, szenillát stb. Nagyon élvezetes volt, kint a nyílt óceánon hajózni és sznorkelezni egy nagy reefnél, saját búvár vezetővel. Ez a több, mint két órás kirándulás 400 USD volt, ötünknek. A kiránduláshoz mi vittünk uv szűrős hosszúujjas felsőket, ami jó jetskihez is stb., mindenkinek vittünk szemüveget és pipát is (de ezeket adnak, ha nincs saját). Mentőmellényt, törölközőt adtak a hajón.

Igaz nem sznorkel, de van haletetés minden nap 18.30-tól a Manta étteremnél. Sok halat lehet akkor látni, köztük cápákat is.

Az öbölben is van élővilág

Időjárás: ezen a vidéken most tél van, így nem is vártunk mást, mint változékony időjárást. Majdnem minden nap esett az eső, ugye már a legelején a transzferünk sem indult időben az időjárás miatt, majd viharba keveredtünk, de mindezt egy jó kalandnak fogtuk fel és sokat nevettünk. Hamar kiismertük a felhőket is, tudtuk mikor várhatunk esőt (egy pillanat alatt), mikor csak ijesztget minket az égbolt. Viszont, ha esik, kaptunk ajándékot is egy horizontot átölelő szivárványt, meg persze esernyőt a szállodától és esőkabátot. És hajszárító is van a szobákban. Persze senkit ne tévesszen meg az eső, amikor kisüt a nap pont úgy éget, mint nyáron, így az 50 faktoros naptejről senki ne feledkezzen el. Egyébként lehet kapni a szálloda kisboltjában is.

Időeltolódás 3+1 óra, a + 1 óra Máléhoz képest.

Szárazföldön lévő állatok: a tengerparton rengeteg a rák,  feljebb is jönnek a házakhoz, de ezek már kisebbek és kisebb lyukakat is ásnak. Vannak tengeri madarak, gázló madarat is láttunk, valamint repülőkutyát. Gekkók és keleti kerti gyíkok, agámafélék az avarban, fákon cikáznak, de nem zavaróak. Szúnyogok lennének, kisebbek, mint a magyar szúnyogok, de minden nap irtják őket, a WHO által jóváhagyott szerrel, így hála Istennek feleslegesen hoztuk el a szúnyogriasztó spraynket.

Kicsekkolás: A gépünk 23.00-kor indult, így délben el kell hagyni a szállást, majd 16.00-kor indul a transzfer Máléba. És mi lesz 4 órán keresztül itt a csodák szigetén? Hát várhatunk a departure lounge-ban étlen szomjan, mert már ebédet sem kapunk, viszont van lehetőség 100 USD-ért maradni a szobában 15.00-ig és 45 USD/fő-ért ebédet is kérhetünk. Próbáltunk intézni korábbi transzfert, de az 10.15-kor ment volna, azt túl korainak véltük, arra, hogy fél napot Máléban tölsünk, így maradt a szoba hosszabbítás. Majd mondták, hogy a bárban kevésbé horror áron tudunk pizzát, hamburgert venni ebédre. Így is lett (öten megebédeltünk 45 dollárból). Majd az ebéd után negyed három körül visszamentem összepakolni, jön a telefon, hogy mégse négykor, hanem háromkor indul a transzfer. Az idő miatt. Sietni kellett, a bőröndekkel együtt kivittek minket a kiskocsival a recepcióhoz, ott elintéztük még a maradék fizetést (ebéd), majd vártunk a mólónál a gépre. A kisfiam kalapját lefújta a szél, bele a vízbe, sírt nagyon miatta, fél percen belül az egyik repülős tiszt utánaugrott ruhástul. Szóval imádtuk, hogy ilyen kedvesek, előzékenyek.

Amikor megérkeztünk Maléba, jöttek kérdezni mi a tervünk a gép indulásig, mert van lehetőség idegenvezetővel végigsétálni Malén. Mi éltünk a lehetőséggel. Egy kedves maldív srác kísért minket és bemutatta a várost. Kérdeztük mennyit kér, mondta, hogy nincs tarifa, amennyit gondolunk. Mivel fogalmunk sem volt az árról, addig kérdeztük míg nem mondott egy összeget (25USD). Komppal mentünk a városba, ott a séta kb 1,5-2 óra. Elvitt minket minden nevezetességhez és egy boltba is, ahol lehetett szuvenirt venni. Időben visszaértünk a reptérre, még vártunk is a becsekkolásra. Jó döntés volt körülnézni.

Visszamennénk? Igen 👌

Népszerű bejegyzések ezen a blogon